HR

Jak wyłonić lidera z grupy pracowników? Kluczowe zagadnienia na prawdziwych case’ach

11.05.2016
Katowice
10:00

Opis i cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu wskazanie metod działania prawdziwego przywódcy (lidera). Wskazanie mechanizmów służących rozwojowi kompetencji oraz narzędzi efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.

Korzyści ze szkolenia:

Uczestnicy szkolenia w sposób praktyczny będą mogli zapoznać się z metodyką pracy skutecznego przywódcy oraz poznać w jaki sposób wyłaniać liderów z grypy pracowników.

Do kogo oferujemy ofertę?

Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów wyższego szczebla, których celem jest m.in. mentoring oraz kreowanie liderów wśród kadry pracowniczej.

Metodologia:

  • Mini case’s
  • Mini wykłady
  • Ćwiczenia w grupach
  • Ćwiczenia z kamerą
  • Zadania z „życia wzięte”
  • Możliwość szkolenia outdoor

Program szkolenia:

Wizerunek i autorytet

  • Co decyduje o efektywności w zarządzaniu ludźmi? Elementy kształtujące nasz wizerunek w oczach ludzi.
  • Cechy skutecznego i efektywnego lidera, szefa, przywódcy – charakter i umiejętności
  • Przywództwo w firmie
  • Komunikacja i jej wpływ na sposób postrzegania i działania innych ludzi

 

Kluczowe style zarządzania i kierowania ludźmi

  • Co znaczy zarządzać ludźmi – zadania skutecznego lidera.
  • Przywództwo sytuacyjne
  • Rozpoznanie własnego stylu kierowania ludźmi i skutecznych metody jego rozwijania
  • Zindywidualizowanie oddziaływania na podwładnych w zespole
  • Metody zwiększenia motywacji do działania u podwładnych

 

Praktyka i narzędzia efektywnego przywódcy

  • Jak skutecznie wdrażać pracowników do nowych zadań i projektów?
  • Zasady i elementy coachingu:
    • uwarunkowania i niezbędne umiejętności;
    • przygotowanie do coachingu;
    • struktura rozmów coachingowych;
    • trudne sytuacje i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Kiedy przestaje się chcieć, czyli o motywowaniu pracowników:
  • Wybrane teorie motywowania a praktyka
    • jak motywować ludzi przy ograniczonych możliwościach finansowych;
    • przygotowanie do rozmowy o charakterze motywującym;
    • diagnozowanie przyczyn demotywacji;
    • symulacja rozmowy motywacyjnej;
    • trudne sytuacje i sposoby ich rozwiązania.
  • Jak delegować zadania:
    • stopnie oraz zasady skutecznego delegowania zadań;
    • zarezerwowane tylko dla szefa, czyli czego nie można delegować podległym pracownikom;
    • monitorowanie i kontrolowanie poziomu oraz jakości wykonania zadań.

 

Informacja zwrotna – bez niej nie osiągniesz sukcesu ani Ty, ani Twój zespół

  • Istota i sens udzielania informacji zwrotnych.
  • Zasady udzielania informacji zwrotnych, czyli jak zmienić czyjeś zachowanie i nadal być lubianym?
  • Zasady przyjmowania informacji zwrotnych.
  • Symulacje udzielania informacji zwrotnej.

Zajęte miejsca: 7 / 15

Mogą Cię jeszcze zainteresować szkolenia: