Referencje dla audytorów Pani Moniki Iwaniec i Pana Marka Luty wydane przez Zarząd firmy Księgarnie Nova sp. z o.o. w Rzeszowie ul. Boya- Żeleńskiego 16
Po przeprowadzonym w maju 2007 r. cyklu szkoleń dla pracowników firmy przez Międzynarodowego Trenera Zarządzania Uniwersytetu Thames Valley w Londynie (P. Marka Luty) Zarząd spółki doszedł do wniosku, iż niezbędne jest przeprowadzenie audytu aby płynnie dokonać restrukturyzacji firmy.
Umowa na przeprowadzenie audytu dotyczyła czterech obszarów działania firmy a mianowicie: – organizacyjnego – finansowego – personalnego – handlowego
Zakres prac obejmował: – zbadanie systemów wg. obszarów jw. – wskazanie obszarów i metod restrukturyzacji – naznaczenia kierunków i metod rozwoju firmy – przygotowanie wzrostu wartości firmy – sporządzenie planu restrukturyzacji, jej wstępne wdrożenie i monitorowanie obszarów restrukturyzowanych po wnioskach z audytu
W umowie audytowej towarzyszył aneks zlecający wykonawcy przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych w czterech obszarach zgodnie z wnioskami z przeprowadzonego audytu.
Wszelkie raporty z przeprowadzonych prac przekazano Zarządowi w terminie.
Otrzymano następujące opracowania: – Raport z przeprowadzonego audytu w firmie Księgarnie Nova sp. z o.o. w Rzeszowie – Kierunki i wytyczne do działania w zakresie planu restrukturyzacji obszaru organizacyjnego. – Raport restrukturyzacji w obszaru controllingu i finansów – Kierunki i wytyczne do działania w zakresie planu restrukturyzacji obszaru personalnego. – Kierunki i wytyczne do działania w zakresie restrukturyzacji obszaru handlowego – Projekt konstrukcji ocen pracowniczych dla firmy. – Projekt regulaminu wynagradzania firmy. – Wartościowanie i opisy stanowisk pracy, oraz projekt strategii wynagrodzeń i premiowania dla firmy.
Tak więc w wyniku pracy audytorów opartej na empirii i naukowych zasadach przeprowadzania audytów Zarząd firmy otrzymał: – wszechstronną diagnozę zastanej sytuacji w firmie – wytyczone kierunki działań które należy podjąć – nowoczesne narzędzia w zakresie zarządzania firmą w czterech newralgicznych dla firmy obszarach. – pomoc w zakresie wdrażania działań restrukturyzacyjnych a mianowicie:
1. Zaprojektowanie schematu organizacyjnego działu handlowego i wprowadzenie w życie 2. Wyłonienie osób na stanowiska menadżerskie i określenie ich zadań. 3. Przeprowadzenie rozmów z kandydatami na informatyków, określenie zadań i terminów ich wykonania. 4. Praktyczne zaprojektowanie jak winny przebiegać rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami do pracy. 5. Zaprezentowanie i nauczenie jak wyznaczać zadania, określać ich cele i egzekwować terminów ich wykonania. 6. Praktyczne nauczenie jak tworzyć bank ofert kadrowych. 7. Instruktaż w formie odpowiedzi na jednostkowe zapytania dot. różnych spraw i problemów w firmie.
Reasumując ? wszelkie działania i prace podjęte przez audytorów i zakończone raportami wyznaczyły solidną podstawę do nowoczesnego zarządzania firmą w jej wieloaspektowym funkcjonowaniu i nauczyły identyfikować ryzyka i radzić sobie z nimi. Dało to Zarządowi firmy komfort pewności w podejmowanych działaniach.
Irena i Piotr Kościółek,
Rzeszów 07.05.08
|