
ZADBAJ O BEZPIECZEŃSTWO PRAWNE I PODATKOWE TWOJEGO BIZNESU !
Szczegółowy Program Konferencji
- Podstawy prawa cywilnego w obrocie gospodarczym
• Czynności prawne: oświadczenie woli i jego błędy; forma i rodzaje czynności prawnych
• Przedawnienie roszczeń i jego konsekwencje. Terminy i sposoby liczenia, terminy przedawnienia
• Podstawy prawa zobowiązań: jak powstają zobowiązania; wierzytelność, dług i odpowiedzialność; skutki niewykonania zobowiązań
• Złe długi w prawie podatkowym (PIT, CIT, VAT) - Umowy w obrocie gospodarczym
• Pojęcie i rodzaje umów oraz podstawowe elementy
• Zasada swobody umów i jej ograniczenia
• Zabezpieczenia umowne (kary umowne, hipoteka, zastawy, weksel i inne)
• Przykładowe typy umów w obrocie gospodarczym – na co zwrócić uwagę, najczęstsze błędy (umowa sprzedaży, umowa dostawy, umowa cesji, dzierżawy)
• Umowa w prawie pracy – istotne obszary uregulowań oraz ryzyka - Odpowiedzialność Członków Zarządu za działania Spółki i Programy Compliance
• Rola Zarządu, podstawy powołania i odwołania
• Podstawy odpowiedzialności: cywilna, karna, podmiotów zbiorowych (i inne..)
• Bezskuteczność egzekucji wobec spółki a odpowiedzialność członków zarządu
• Należyta staranność w prawie podatkowym (CIT, VAT, WN)
• Compliance i możliwości ograniczania odpowiedzialności - Podstawy prawa handlowego istotne dla przedsiębiorców
• Podstawowe pojęcia – przedsiębiorca, przedsiębiorstwo, firma
• Znak towarowy a firma – jak zabezpieczyć
• Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorców – osoby fizyczne, spółki handlowe osobowe, spółki handlowe kapitałowe (w szczególności spółka z o.o. komandytowa)
• Podstawowe zasady tzw. ładu korporacyjnego: uchwały, pełnomocnictwa, obieg i zasady podpisywania umów i innych dokumentów
• Obowiązki w zakresie prowadzenia ksiąg i innej dokumentacji finansowej – jak właściwe zorganizować finanse firmy ? - Kontrole przedsiębiorców oraz nowy model współpracy z organami podatkowymi
• Podstawowe rodzaje kontroli – kto może się „pojawić” w firmie i na jakich zasadach
• Prawa i obowiązki przedsiębiorcy w trakcie kontroli (w tym procedury na wypadek przeszukania)
• Nowy model współpracy z organami podatkami – zarys monitoringu horyzontalnego - Postępowania sądowo-administracyjne
• Rodzaje postępowań (cywilne, administracyjne, pracownicze, gospodarcze, karne)
• Wymogi pism procesowych – formalne i dobre praktyki